Hej:)

Idag blev det första doppet :) tappade en sak i vattnet och va tvungen att dyka efter :) haha
Va med Emma och Elina och fiskade :) det var då detta hände .
Fan va jag har haft det skoj dag :)
Nu sitter jag och segar och ska snart sova tror jag :D eller så vantar jag tills efter Big brother :).
Det är så sjukt roligt att det har börjat gott reprser , men det hade varit skojigare om det kom tillbaka såp att man kunde söka :)


Fick ett tips idag angående jobbsökning , att jag skullle gå in och lämna mitt cv ..
mitt svar på det blir:

Hej , tack för tipset, men jag har varit in och lämnat mitt cv på många ställen och jag är fortfarande arbetslös:).
Men jag tror att i dagens läge så är det så pass svårt att få jobb om man inte har en utbildning, och eftersom att det är så många med större erfarenheter som kanske fått slutat sitt jobb och sen fått gå vidare och söker ett annat,
Och eftersom att personen då kanske har jobbat länge i just det yrket som jag söker så går ju den självklart först.
Men jag ska fortsätta kämpa så får vi se hur det går :)

Tack


Nu ska jag glo på tv :D

Hej hopp


Kommentarer
Postat av: Tips

Självklart kommer arbetsmarknaden enbart erbjuda jobb till den som passar bäst. Det man då måste göra är att övertyga arbetsgivaren om att man själv är personen som kommer passa bäst, som har högsta ambitionen för att göra ett bra jobb. Skicka papper, ring och hör om det kommit fram. Ring igen och fråga hur långt de kommit i rekryteringen. Om inte annat ring och fråga om du personligen får komma in och lämna dina papper. Var inte kräsen med jobb. Att börja med ett skitjobb ger erfarenhet och vips så kan man ha fått in foten på ett nytt ställe. Erfarenhet väger ofta tyngre än utbildning.

2009-06-10 @ 08:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0